Cara Mudah Untuk Membuang Warning XP Not Genuine

>> Monday, April 27, 2009

Background bertukar jadi hitam ialah kesan genuine software validation yang telah dikeluarkan oleh Microsoft untuk membendung kegiatan cetak rompak. Setahu saya ramai yang penah mengalaminya dan saya sendiri juga pernah mengalaminya. Kalau ikutkan saya dulu terus je format tanpa berfikir panjang bagaimana nak mengatasinyA, malas saya nak fikir. Ambil Tips saya ni dan cuba dahulu.


Benda Ini tersebar disebabkan oleh :

  • Apabila mengaktifkan Automatic Upadates
  • Software tersebut akan di install secara automatic kedalam sistem anda
  • Arahan yang dikeluarkan oleh software tersebut akan menyahaktifkan(disable) background anda dan beberapa fungsi penting(key features) lain..
Cara Mengatasinya

1. Buka Windows Task Manager.

2. Matikan(end) wgatray.exe process in Task Manager.

3. Restart Windows XP dalam Safe Mode.

4. Delete WgaTray.exe dari c:\Windows\System32.

5. Delete WgaTray.exe dari c:\Windows\System32\dllcache.

6. Buka RegEdit.(-taip di RUN..)

7. Cari(browse) lokasi ini:-
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Notify

8. Delete folder ‘WgaLogon’ dan kesemua isinya.

9. Reboot Windows XP.


If you enjoyed this post, make sure you subscribe to my RSS feed! and Subscribe to Info To You by Email
Your comment will be highly appreciated.So Comment laa.
Have you found this post useful? If so please share it:

1 comments:

cores May 14, 2009 at 2:58 PM  

huhuhu... info best..aku penah buat menda nie... memang menjadi, tapi ader gak cara lain kan?

Post a Comment

Resources Blogs
Top  blogs

  © Blogger template Socolatajuz by Rahman Bashri 2011

Back to TOP