AVG Link Scanner

>> Tuesday, April 21, 2009

Siapa tidak kenal AntiVirus AVG, antivirus yang sangat popularnya dengan perkhidmatan percumanya yang boleh dikatakan sangat bagus. Rakyat Malaysia juga adalah antara yang terbanyak menggunakan AntiVirus AVG.

AVG sekali lagi melancarkan Antivirus terbarunya, iaitu AVG LinkScanner. Apa kegunaannya? AntiVirus ini berbeza dengan produk AVG sebelumnya. Yang ini khusus digunakan untuk scan link yang rosak atau mempunyai Virus, kerana virus juga boleh terdapat pada link. Contohnya link yang tidak boleh dibuka yang berpunca dari Virus. Bukan itu sahaja ia juga akan memberi amaran sekiranya sesuatu link itu mempunyai Virus. Aplikasi ini sangat bagus kerana ia tidak bergantung dengan antivirus lain seperti AVG Antivirus.


Oleh kerana berjuta-juta alamat link di Internet, AVG membuat analisis bahawa ada lebih 2 juta alamat web/blog yang mempunyai ancaman virus tersembunyi. Samada diketahui atau tidak diketahui.Semoga AntiVirus ini dapat membantu anda.

Dengan banyaknya jutaan alamat di Internet, diperkirakan oleh AVG bahwa ada lebih dari 2 juta alamat situs yang disusupi oleh ancaman tersembunyi, baik diketahui atau tidak dan terjadi 100.000 sampai 150.000 ancaman dalam sehari. Semoga saja antivirus ini dapat membantu meminimalisir virus masuk ke komputer anda.

Muat Turn : Klik Disini


Update AVG LinkScanner

Seperti Antivirus yang lain, AVG LinkScanner juga perlu diupdate. Disediakan dua cara update, iaitu update online dan Manual Update. Untuk update online hanya klik icon AVG LinkScanner dan klik Update Now, atau melalui menu Tools > Update.

Secara manual, download file updatenya dari link ini http://free.avg.com/download-update, kemudian muat turun file update dengan nama seperti Link Scanner DB: 8.0.117 ( versinya mungkin berbeza), Saiznya sekitar 620 KB. Setelah file itu di muat turun, cara update melalui menu Tools > Update from folders..



If you enjoyed this post, make sure you subscribe to my RSS feed! and Subscribe to Info To You by Email
Your comment will be highly appreciated.So Comment laa.
Have you found this post useful? If so please share it:

1 comments:

shahadah,  April 21, 2009 at 7:00 PM  

salam..kalau dh gune AVG ni, ade possibility x nak gune antiviorus yg lain. yg pada masa yg sama, nak gune AVG jugak. aku gune avira sekarang nih.

Post a Comment

Resources Blogs
Top  blogs

  © Blogger template Socolatajuz by Rahman Bashri 2011

Back to TOP