Anak Wayang - Projek Terbaru Astro

>> Thursday, April 30, 2009

Info ringkas tentang Projek Anak Wayang Astro.

  1. Projek Anak Wayang menyaksikan kolaborasi di antara dua saluran utama Astro, Program rialiti di Astro RIA dan tanyangan drama di Astro PRIMA.
  2. Peserta diberi didikan lakonan oleh tenaga pengajar dan panel professional tetap akan menilai prestasi untuk memilih hanya dua peserta yang berjaya mara ke peringkat seterusnya.
  3. Kredebiliti dua perserta in akan ditentukan menerusi undian SMS. Penonton perlu menyaksikan drama lakonan mereka setiap minggu.
  4. Keunikan rancangan ini terletak kepada pencarian calon-calon bagi merebut lima watak utama iaitu jururawat, mekanik, pengelola majlis dan gangster dalam drama bersiri 50 episod yang berjudul "Kecuali Cintamu"
  5. Mereka perlu mengekalkan mutu lakonan kerana tiga watak yang dianggap lemah akan dimatikan untuk membei laluan kepada penonton mengundi juara. Hanya seorang sahaja yang bergelar Anak Wayang.
Dialog Anak Wayang
Program ini memaparkan lima episod pengenalan kepada program Anak Wayang. Di dalam program ini juga akan dipaparkan semua lokasi ujibakat Anak Wayang. Program ini juga akan memperkenalkan 25 peserta/pelajar yang layak ke program reality SESI.
Pengacara: Fazura

Jumaat, 22/5/09
Isnin, 25/2/09
Selasa, 26/5/09
Rabu, 27/5/09
Jumaat, 29/5/09
9.30 malam (1 jam)
Program pengenalan

Bermula 22 Mei 2009
Sesi Anak Wayang
Program realiti yang akan ke udara setiap hari Isnin, Selasa dan Rabu. Segala aktiviti pembelajaran dan cabaran pelajar di akademi setiap hari akan dipaparkan dalam episod Sesi.
Pengacara: Fazura

Setiap hari Isnin – Rabu
9.30 malam
(30 minit)
Program diari

Pentas Anak Wayang
Program ini akan memaparkan persembahan pelajar berdasarkan tugasan dan watak yang diberikan. Di samping itu terdapat pelbagai tugasan yang akan diberikan secara spontan oleh juri pada malam tersebut. Program ini akan diakhiri dengan penyingkiran 3 pelajar oleh juri dan 2 akan diadili melalui SMS yang akan diketahui pemenangnya pada hari Isnin.
Pengacara: Rusdi Ramli
Setiap hari Jumaat
9.30 malam
(1 jam)
Program penyingkiran mingguan




If you enjoyed this post, make sure you subscribe to my RSS feed! and Subscribe to Info To You by Email
Your comment will be highly appreciated.So Comment laa.
Have you found this post useful? If so please share it:

1 comments:

Azuraiz May 6, 2009 at 6:23 PM  

man ko tak nak try ker?

Post a Comment

Resources Blogs
Top  blogs

  © Blogger template Socolatajuz by Rahman Bashri 2011

Back to TOP