Sistem Penapis Air Waterlife Dari CNI

>> Friday, March 20, 2009



Saya nak berkongsi sedikit info tentang penapis air dari CNI ni. Semalam berjaya juga saya membeli Waterlife, setelah sekian lama mengidamkannya. Saya beli dengan harga ahli sebab saya adalah ahli CNI. Sebelum membeli saya telah membuat 'servey' berkenaan penapis air, dan keputusan saya penapis air Waterlife adalah yang termurah. Cuba anda bayangkan Waterlife mempunyai 7 penapis dengan harga bawah RM2000 dan produk lain yang saya lihat, walaupun ada 5 - 7 penapis tetapi harganya melebihi RM2000, bahkan ada yang melebihi RM3000. Kalau tidak silap saya kos untuk membuat penapis air tidak sampai RM1200 dan selebihnya adalah keuntungan.

Saya jugalah yang memasang sendiri Waterlife tersebut. Cara pemasangan nya sangat mudah tak payah tengok manual book pun boleh pasang. Waterlife itu saya tempatkan disebelah rak pinggan mangkuk. Ok dibawah saya sediakan Info berkenaan Waterlife yang diambil dari blog kawan-kawan CNI saya.



Berkenaan Dengan 7 Penapis Waterlife


Penapis Seramik

Saiz liang cuma 0.9 mikron, dihasilkan pada suhu melebihi 1000°C, berongga dibahagian tengah dan dipenuhi liang yang boleh ditembusi. Berupaya menapis lumpur, pasir dan batu halus, karat besi dan jirim-jirim lain dalam air. Ujian membuktikan liang berukuran 0.45 hingga 1.0 mikron dapat menghapuskan 99.9% bakteria dan menepati piawian keunload keselamatan.

Penapis Pelembut Resin

Penukaran ion melembutkan air dan mengimbangkan ion dalam air. menghapuskan logam berat atau bahan karsinogen agar air menjadi lebih lembut dan lebih manis.

Penapis Butiran Karbon Aktif

Diperbuat daripada butiran arang tempurung kelapa yang berupaya mengurai bahan-bahan kimia dalam air, menghapuskan bau klorin yang tidak menyenangkan, racun rumpai dan sebagainya serta menyingkirkan pewarna, memulihkan kesegaran dan rasa manis air.

Penapis Bio-Seramik

Berupaya menjana dan memancarkan gelombang magnetik infra merah jauh. Resonans yang tercetus antara gelombang magnetik dan molekul air meningkatkan muatan oksigen dan tenaga dalam air, mengaktifkan molekul air dan memecahkan kelompok molekul air yang besar menjadi kecil, menghasilkan air lembut dan hidup supaya ia lebih mudah diserap oleh sel-sel dan menjadi lebih bertenaga. Sel-sel yang bertenaga dapat membantu merangsangkan metabolisme dan peredaran darah, meningkatkan daya penyerapan dan daya imun serta mengawalatur sistem endoktrin yang seimbang. Semua ini adalah syarat untuk membina tubuh yang sihat, cergas dan bertenaga.

Penapis Tourmaline

Diperbuat daripada Tourmaline yang berupaya memancarkan ion negatif dan physioletrik yang semulajadi. Pengambilan air ini secarakerap dapat membantu mengimbangi ion negatif dan positif dalam tubuh, membolehkan tubuh mencapai "Keseimbangan Ying dan Yang", meningkatkan sistem peredaran, meredakan tekanan, meningkatkan kecergasan dan menguatkan sistem imun.

Penapis Blok Karbon Aktif

Penapis ini dibentuk dengan memampatkan karbon aktif yang dikisar halus bersama bahan pengikat dan kemudiannya iakur hingga terbentuknya blok pejal dengan penyerapan dan keberkesanan kinetik yang terunggul. Penapis ini menulenkan air buat kali kedua, meyerap dan menghapuskan bahan-bahan kimia, gas bertoksik, sisa-sisa radiasi dan bahan cemar lain secara menyeluruh

Penapis Seramik Anti-Bakteria Nano

Penapis seramik ini dihasilkan melalui teknologi nano terkini bagi mengingkatkan Air WaterLife yang bertenaga tinggi dan selamat dari segi mikribiologi. Partikel seramik nano mempunyai keluasan permukaan realtif yang sangat besar dapat meningkatkan kadar pengaliran air yangberoksigen, seterusnya meningkatkan fungsi penghapusan bakteria dan kulat.

Keselamatan Air Disahkan Oleh Pakar Kualiti Air

Sistem WaterLife CNI telah diuji dan terbukti menepati standard kesihatan air minuman, air bertenaga yang berupaya menulenkan tubuh badan sekali gus meningkatkan kualiti kesihatan oleh pelbagai makmal di dalam dan luar negara.

Parameter Ujian Saintifik:

Nilai pH, bau, warna, rasa, kekeruhan, pepejal terlarut, sisa klorin, ammonia, flourida, klorida, nitrit, nitrat, sebatian fenolik, raksa, sianida, boron, kealkalian, fosfat, sulfat, aluminium, tembaga, kromium, besi, magnesium, plumbum, zink, kalsium, kalium, nitrat, mangan, barium, kadmium, molibdenum, nikel, arsenik, selenium, perak, 'total hardness', pembilang koliform, pembilang E.Colo, gugusan molekul air.


WaterLife disahkan diperbuat daripada bahan suci & Halal oleh JAKIM.

If you enjoyed this post, make sure you subscribe to my RSS feed! and Subscribe to Info To You by Email

Your comment will be highly appreciated.So Comment laa.

Share/Save/Bookmark

3 comments:

Amar,  April 8, 2009 at 1:17 AM  

goog info...tapi saya nak tau jg berapa harga ahli?

Anonymous,  April 11, 2009 at 6:06 PM  

Aloo kawan, penapis beyond water bio active reforming system lg canggih. Fungsi berupaya memerangkap mikroorganisma sekecil 0.22 mikron, Menyingkirkan sehingga 99.99% pencemar merbahaya, Menghasilkan kembali air hidup semula jadi, 13 jenis media penapisan, penulenan & pengaktifan berkualiti dan juga ia memagnetkan air pada akhir proses. Anda berminat bole hubungi saya di 0193303761

Ustaz Noor Aminuddin December 21, 2010 at 9:04 PM  

COWAY

||RM 3060 after 10% discount (also can be rent @ RM 110 per month)||

|| RO Filter (0.0001 micron hyperfilteration) ||

|| Cold/Hot/Ambient Mode ||

|| Bi-monthly Free Service ( 1 year for Outright, 5 years for Rental) ||

ORDER ONLINE @ http://penapisaircoway.webs.com

Post a Comment

Resources Blogs
Top  blogs

  © Blogger template Socolatajuz by Rahman Bashri 2011

Back to TOP