Gadget Dari Kayu - 'Wooden Gadget'

>> Monday, March 16, 2009


Asus Wooden Laptop

Teknologi sangat menakjubkan bagi saya, saya masih tidak dapat bayangkan tahun-tahun yang akan datang, bagaimana teknologi akan berkembang. Lihat sahaja sekarang bermacam macam 'gadget' yang muncul, jadi tidak hairanlah benda yang saya nak tunjuk ini wujud.

Salah satu fungsi sesuatu teknologi yang diciptakan adalah untuk memudahkan perkerjaan, supaya pekerjaan itu lebih baik dari sebelumnya atau efektif. Apabila sesebuah 'gadget' muncul dan mula diminati oleh penduduk seluruh dunia akan muncul pesaing-pesaing untuk pengeluaran produk tersebut. Dengan ini akan keluarlah idea-idea kretif dan inovatif untuk memberi persaingan kepada pesaing tersebut.

Salah idea tersebut adalah membuat produk tersebut lain dari yang lain, misalnya membuat gadget seperti ThumbDrive, MP3 Player, Keyboard, dan sebagainya dari kayu. Idea sperti ini sangat bagus kerana menampakkan lagi natural nya.

Kalau di Amerika Syarikat dan Jepun gadget seperti amat diminati pelanggan di negara tersebut. Bahkan sanggup berbelanja ribuan ringgit hanya untuk sebuah kereta dari kayu. Sekarang ni, syarikat pengeluar laptop Asus pun telah mengeluar laptop dari kayu yang dipanggil Asus Wooden Laptop. Lihat dibawah.


(Keyboard dan Lampu Suluh)

(Kereta dan Mouse)

(Jam dan Digital Frame)

(Speaker dan Telefon Bimbit)

(Mouse dan Digital Photo Frame)

(GameBoy dan Thumdrive)

If you enjoyed this post, make sure you subscribe to my RSS feed! and Subscribe to Info To You by Email

Your comment will be highly appreciated.So Comment laa.

Share/Save/Bookmark

2 comments:

Anonymous,  March 16, 2009 at 4:30 PM  

hahaha...kereta ari kayu pun ade...berape lame la agaknye jangke hayat kereta tu ye...

azuraiz March 16, 2009 at 8:49 PM  

bende mcm ni dulu lagi dah ade...mcm tv kayu...rumah aku pun still lagi ada. keluaran National.tapi dah rosak la.hehehe..

Post a Comment

Resources Blogs
Top  blogs

  © Blogger template Socolatajuz by Rahman Bashri 2011

Back to TOP